!-- TradeDoubler site verification 3255486 --> Propera parada: cultura: En Cubelles Noir 2019 premio Sala Joiers en homenaje a un personaje histórico de la novela negra universal a Kostas Jaritos, el policía de la ciudad de Atenas creado por el prestigioso escritor Petros Márkaris

dijous, 7 de febrer del 2019

En Cubelles Noir 2019 premio Sala Joiers en homenaje a un personaje histórico de la novela negra universal a Kostas Jaritos, el policía de la ciudad de Atenas creado por el prestigioso escritor Petros Márkaris


Per tercer any consecutiu el Festival de Novel·la Negra del Garraf atorgarà el premi Sala Joiers en homenatge a un personatge històric de la novel·la negra universal. Aquest 2019 recaurà en Kostas Jaritos, el policia de la ciutat d’Atenes creat el 1995 pel prestigiós escriptor Petros Márkaris, nascut a Istanbul el 1937 i actualment resident a Atenes.

L’autor tindrà la gentilesa d’acudir al festival i recollir el premi i participar en una taula rodona el 24 d’agost a Cubelles.

El jurat destaca com el pare del personatge ha anat forjant diversitat d’històries dins del gènere, trobant la manera d’explicar la crisi que va patir Grècia, des del punt de vista d’un policia a la capital, sempre amb la seva inseparable dona Adrianís. 

Biografia de Petros Márkaris:

Petros Márkaris (Istanbul, 1937), autor del volum de contes La mort d’Ulisses, és cèlebre per la sèrie de novel·les policíaques titulades Notícies de la nit; Defensa tancada; Suïcidi perfecte; L’accionista majoritari; Mort a Istanbul; Amb l’aigua al coll; Liquidació final; Pa, educació, llibertat; Fins aquí hem arribat i Offshore, publicades per Editorial Tusquets.

El premi consisteix en un rellotge gravat cortesia de Sala Joiers.

Anteriors guanyadors:

2017 Francisco González Ledesma pel seu personatge l’inspector Ricardo Méndez.
2018 Manuel Vázquez Montalbán per la seva detectiu Pepe Carvalho.

Amb motiu de la visita de l’autor grec, l’organització ofereix un paquet d’estades per al públic del festival.


Por tercer año consecutivo el Festival de Novel·la Negra del Garraf otorgará el premio Sala Joiers en homenaje a un personaje histórico de la novela negra universal. Este 2019 recaerá en Kostas Jaritos, el policía de la ciudad de Atenas creado en 1995 por el prestigioso escritor Petros Márkaris, nacido en Estambul en 1937 y actualmente residente en Atenas.

El autor tendrá la gentileza de acudir al festival y recoger el premio y participar en una mesa redonda el 24 de agosto en Cubelles.

El jurado destaca como el padre del personaje ha ido forjando diversidad de historias dentro del género, hallando la manera de explicar la crisis que sufrió Grecia, desde el punto de vista de un policía en la capital, siempre con su inseparable esposa Adrianís.

Biografía de Petros Márkaris:

Petros Márkaris (Estambul, 1937), autor del volumen de cuentos La muerte de Ulises, es célebre por la serie de novelas policíacas tituladas Noticias de la noche; Defensa cerrada; Suicidio perfecto; El accionista mayoritario; Muerte en Estambul; Con el agua al cuello; Liquidación final; Pan, educación, libertad; Hasta aquí hemos llegado y Offshore, publicadas por Editorial Tusquets.

El premio consiste en un reloj grabado cortesía de Sala Joiers. 

Anteriores ganadores:

2017 Francisco González Ledesma por su personaje el inspector Ricardo Méndez.
2018 Manuel Vázquez Montalbán por su detective Pepe Carvalho.

Con motivo de la visita del autor heleno, la organización ofrece un paquete de estancias para el público del festival.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Popular