Culpables comença amb un atropellament ferroviari a l’estació de Lleida. En un primer moment tothom pensa que es tracta d’un suïcidi, però en realitzar l’autòpsia es descobreix que al difunt li han extirpat el cor i que porta tatuada la paraula CULPABILIS (aquell a qui es pot carregar la culpa). Això fa que, des d’un principi, el caporal Roure vagi de corcoll perquè no veu com enfocar el cas.
Al mateix temps vol resoldre l’assassinat d’un jove que va ocórrer temps enrere i que els seus superiors l’urgien a tancar, però que ell no veu clar i sobre el qual va donant voltes fins a arribar sempre a un punt mort.
La cosa es complica quan apareixen dos cadàvers més amb òrgans extirpats, fet que ens fa plantejar si ens trobem davant d’una banda de tràfic d’òrgans, d’un psicòpata o de persones que pertanyen a una secta que es fan tatuar la paraula CULPABILIS. I si es tracta d’un assassí en sèrie, quan trigarà a tornar a actuar?
El que sí queda clar des del bon principi és que els òrgans són extrets per un professional, mentre que els tatuatges estan fets per unes mans maldestres.
En les seves indagacions, el Roure comptarà amb l’ajut del periodista Serradell i d’en López, membre de la Guàrdia Urbana i mosso frustrat.
L’autora ens ofereix dues trames paral·leles, totes dues molt interessants i que mantenen l’interès del lector fins al final, un final una mica sorprenent.
Marta Alòs té una nombrosa obra publicada, i Culpables és la seva tercera novel·la negra. Entre d’altres, ha obtingut els premis: Vent del Port 2000 per Sol d’hivern; el de Narrativa de Dones de Castelló del 2002 per L’ombra de la forca; o l’Armand Quintana de Narrativa de Calldetenes 2014 per La llengua de les pedres.
Bona lectura.
Eugénia Ros
MARTAALÒS
Año de edición: 2025
Matéria Novela policiaca
ISBN: 978-84-1303-601-4
Páginas: 304
Encuadernación: Rústica
Colecció: LO MARRACO NEGRE

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada