Postals del món de l’oblido comença quan la protagonista, una dona gran arriba a T una ciutat que no coneix però entremig dels records que li resten dintre del seu procés de desmemoriament, la ciutat de T la porta a la seva infància quan la seva mare deia “Agafeu les maletes, anem de viatge a T”.
Un fet que es repetia cada any quan el tiet per motius laborals es traslladava a T i enviava una postal a la família. La protagonista, de la que no sabrem el nom entre els records perduts en la fondària de la memòria està el de la veu de la seva mare i abans de caure en l’oblit total vol tornar a sentir aquella veu, d’una dona que era mare i que així com el pare era home i pare, la mare sols era mare.
Marc Cerrudo amb una prosa força poètica ens explica les voltes que la anciana fa per T amb l’esperança de que veure in situ els records de les postals retrobaria la veu de la mare. Potser per que al perdre aquest record la porta als silencis de la mare quan era un nena, uns silencis que eren els pitjors càstigs que podia rebre.
Una narració plena de moments nostàlgics i de com viu aquesta anciana els moments que sap que son un camí a l’oblit, un oblit que en principi no l’amoïnava fins que l’alerta li va venir al no poder recordar la veu de la mare.
Marc Cerrudo Boada es escriptor i periodista cultural que a més condueix clubs de lectura. Al 2021 va publicar la seva primera novel·la Lluny vol dir mai més obra guanyadora del Premi Roc Boronat.
Bona lectura.
Eugènia Ros
Marc Cerrudo Boada
Editorial: Univers Llibres
ISBN: 9788419721815
Idioma: Català
Número de páginas: 160
Año de edición: 2026

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada