dimarts, 5 d’agost del 2025

'Vermuts i barbuts' - Magda Minguet


La periodista Magda Minguet, en la seva primera novel·la, porta el lector a un terreny molt actual com són les aplicacions de cites i les decepcions que poden comportar, tot mostrant la part positiva i divertida de les trobades a les quals acudeix la Gemma, una dona separada a qui el seu ex, en Jordi, l'ha deixada per una dona més jove.

Després d’haver quedat amb diverses cites que li aporten ben poc i que la conviden a restaurants de gust dubtós, decideix crear una aplicació de cites anomenada Foodie Match, que li reportarà una suma molt important de diners i de la qual ella mateixa és usuària. Amb aquesta aplicació viurà cites amb homes molt diversos, i fins i tot amb una dona, com ara un antic company d’institut, en Josep Maria (o Chema), que se’n reia d’ella; en Xavi, un esportista ben plantat; o l’Arturo, que sota el nom d’usuari Sibarita52 la convida a un Tuna Trip —és a dir, banyar-se amb tonyines— o una cita accidentada amb un foodie match anomenat Tomàs.

Ens trobem davant d’una novel·la que no només fa passar una estona molt divertida a qui la llegeix, sinó que permet identificar-se amb els seus personatges. Especialment en el camp de les relacions humanes, on el més important no és conèixer gent nova a través d’aplicacions per trobar parella, sinó quedar-te amb aquells que sumen a la teva vida, donant un valor especial a l’amistat entre homes i dones, de la qual pot sorgir l’amor… o no.

Magda Minguet (Calafell, 1977) és historiadora de l’art, periodista i postgraduada en Educació i polítiques familiars, a més de professora de secundària i col·laboradora de la revista gastronòmica Foodie Culture Barcelona.

Raquel Bellido


Vermuts i barbuts

Magda Minguet

Editorial: La Campana. Penguin Random House

ISBN: 978-84-19836-15-1

Idioma: Català

Número de página: 221

Año de edición: 2024

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Popular